Direktlänk till inlägg 27 december 2007

Julaftons ångest

Av Lilla feta jag - 27 december 2007 06:40

Julafton var hemsk.. Jag har inte skött maten så när jag ställde mig på vågen så visade den att jag gått upp ett kg!

Kvällen var fylld av ångest och den starka känslan att ta mitt liv kom tillbaka. Jag gjorde som psykologen har sagt åt mig, jag ringde en kompis, min närmaste killkompis som igentligen står mig närmare än alla mina tjejkompisar. Han hade inget för sig utan kom hem till mig och höll mig sällskap.

Det jag är som allra mest rädd för är att ingen svarar när jag ringer eller smsar när jag mår så dåligt. Det skulle göra att jag kanske mår ännu sämre och går hela vägen ut..

Jag vet att jag har kompisar som finns här när jag mår bra, men jag vet oxå att dom mycket väl kan och har vänt mig ryggen till när jag mått pissigt förut, igentligen är jag bara säker på att det finns 1 som verkligen finns där hur jag än mår

 
 
Ingen bild

J.

29 december 2007 21:06

Hej,
jag har läst flera inlägg i din blogg och den har berört mig. Jag skulle vilja säga till dig att du inte ska gå ner mer, men jag har en känsla av att du inte kommer att lyssna på det. Jag vill bara säga att när du kör så hårt med dig själv med vikten så kommer den att gå upp så fort du äter, eftersom kroppen är desperat på att få näring. Skulle det inte vara bättre med en vältränad kropp från kanske styrketräning, än att bara gå ned? Träning och bra mat kommer att göra att du ser fastare och fräschare ut, och du kommer också att få mer energi och välmående. Den vägen du går nu får dig bara att må sämre. Kämpa på hos psykologen och för att du ska må bättre psykiskt istället tycker jag. Det har du med dig hela livet sen.
Önskar dig lycka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lilla feta jag - 22 januari 2009 15:47

Tro det eller ej men det gör jag faktist.. Ångesten kommer och går i omgångar, jag är kvar på samma jobb och hela hösten är som i en dimma när jag tänker tillbaka.. Jag har varit på en utlandsresa, det är väl det enda jag gjort under hösten.. Nu har...

Av Lilla feta jag - 11 augusti 2008 20:50

Vad ska jag säga.. livet suger.. Jag var så lycklig, det var han och jag.. jag brydde mig inte ett dugg om vikt, utseende eller något.. Han var bäst, alldeles för snygg för mig, gullig och underbar.. jag gick på moln, men som vanligt när det gäller m...

Av Lilla feta jag - 17 juni 2008 10:33

Jag var inne på ett visst pro ana forum häromdagen, gud vad ångestframkallande det var. Alla känslor och all ångest jag hade under tiden jag svalt mig själv bubblade upp. Den enda tanken jag hade i huvudet var att jag verkligen vägrar att hamna där i...

Av Lilla feta jag - 17 juni 2008 10:16

Ber om ursäkt att ni inte fått ta del i vad som har hänt i mitt liv dom senaste månaderna men jag har haft fullt upp och mina känslor har gått upp och ner som jag vet inte vad.. En liten sammanfattning kan jag väl göra.. Jag har varit på väg utomland...

Presentation

Omröstning

Är du som läser min blogg pro-ana?
 Ja
 Nej
 Funderar på att bli

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards